واشر تخت فرم دار

واشرتخت فرم دار
  • نام محصول: واشر تخت فرم دار
  • کد محصول:
  • استاندارد: DIN 126 / ISO 7091
  • متریال:
  • گرید : A2 و A4
  • کلاس:5.6,5.8,8.8,10.9,12.9

Plain washers

DIN 126 / ISO 7091

واشر تخت فرم دار

واشر تخت فرم دار تیپ B معمولترین و پرکاربردترین نوع واشر است که زير مهره قرار می گيرد تا چرخش مهره به قطعه ی اصلی آسيب نرساند.
از باز شدن مهره يا پيچ براثر لرزش جلوگيری می كند.
فشار حاصل از بستن مهره بر قطعه ی كار را بهتر انتقال می دهد . واشرتخت در اندازه و ضخامت های متنوع تهیه و تولید میشود و با توجه به شرایط محیطی و پروژه بصورت خودرنگ و سفید (گالوانیزه،سرد،گرم و داکرومات) در اختیار متقاضی قرار میگیرد .

جنس واشر تخت فرم دار

واشرهای تخت فرم دار از جنس هاى متفاوتى مى سازند. معمولا بر روى بعضى واشر ها عباراتى همانند 316 يا A4 Stainless Steel ذكر مى گردد كه بيان كننده متريال آن است. متريال هاى استنلس استيل با گريد A4 و A2 در برابر محيط هاى خورنده مقاوم هستند. البته گريد A4 در برابر محيط هاى نمك دار و آب دريا نيز مقاوم است.لازم به ذکر است در اتصال پیچ و مهره های گالوانیزه و یا ابکاری شده واشر نیز باید طبق استاندارد همان نوع ابکاری را نیز داشته باشد اهداف مختلفی برای استفاده از واشرهای وجود دارد که دو هدف اصلی تر و مهمتر بنظر می رسند.

استاندارد واشر تخت فرم دار

استاندارد واشرتخت DIN 126 و ISO 7091 می باشد. همچنین واشر تخت استاندارد U.S.S یا استاندارد آمریکایی از قطر خارجی و ضخامت بیشتری نسبت به واشر تخت استاندارد متریک برخوردار هستند و در قطر برابر وزن بیشتری نیز دارند.

کاربرد واشر تخت فرم دار

پخش یکنواخت فشار حاصل از اتصال مهره بر روی سطح متصل شونده به منظور جلوگیری از آسیب زدن به سطوح و علاوه بر این این شش گوش پیچ با مهره باعث میشود در حین اتصال و وارد کردن گشتاور اتصال یک حلقه خوردگی بر روی سطح کار پدید آید که وجود واشر برای جلوگیری از خوردگی و ایجاد این حلقه بسیار تاثیرگذار است.
اطمینان از قرار گرفتن مهره بر روی یک سطح مسطح و جلوگیری از جهت گیری مهره روی سطح گرد و لبه دار که به سمت بازشدن اتصال میل خواهد کرد.