مهره پلی آمید

مهره پلی آمید
  • نام محصول: مهره پلی آمید
  • کد محصول:
  • استاندارد:
  • متریال:
  • گرید : A2 و A4
  • کلاس:5.6,5.8,8.8,10.9,12.9

Polyamide Nut

 

مهره پلی آمید

انواع پیچ و مهره پلاستیکی در بازار موجود است و در بسیاری جاها کاربرد دارد و عملکردهای متنوعی را انجام می دهد. اما باید توجه داشت که مقاومت پیچ و مهره های پلاستیکی مانند دیگر انواع پیچ و مهره ها که اغلب از فلزات ساخته می شوند چندان بالا نیست و در جاهایی کاربرد دارد که وزن و فشار قطعه یا تجهیز چندان زیاد نیست.

اتصالات پلاستیکی اغلب از نایلون قالب ریزی و سازه ای سخت ساخته شده اند که برای مقاومت در برابر خوردگی ناشی از مواد شیمیایی و نمکی ، سایش و لرزش طراحی شده اند.

اتصالت معمولا از متریال مختلف فلزی و عیر فازی ساخته می شوند، اما قطعاً پلاستیک یک انتخاب محبوب و پرکاربرد است چرا که هم معمولاً سبک تر است و هم مثل اغلب فلزات مستعد زنگ زدن و خوردگی نیست. ضمن اینکه که عایق بودنش در برابر جریان های الکتریکی، آن را برای اتصال به وسایل اتصال دهنده به منبع تغذیه و هر وسیله دیگری که در آن برق جریان دارد ایده آل می کند.

اتصال دهنده های پلاستیکی در انواع مختلفی ارائه می شوند و هرکدام برای یک هدف طراحی شده اند، بنابراین مهم است که شما می دانید از کدام آیتم برای موقعیت های خاص استفاده کنید.

شاید یکی از نکات منفی اتصالات و پیچ و مهره های پلاستیکی گشتاور محدود آن ها باشد. گرچه بسته به کیفیت پلاستیک مورد استفاده ، آن ها می تواند به اندازه فلز محکم و بادوام باشند.

به هرحال هنگامی که برای وسایل و قطعات سنگین و پرفشار قرار باشد از اتصالات و پیچ و مهره های پلی آمید استفاده شود، باید در نظر داشت که کیفیت و اندازه اتصالات باید متناسب با مورد استفاده آن باشد تا خرابی به بار نیاید.

جنس مهره پلی آمید

پیچ و مهره های پلاستیکی در بازار با عناوین مختلفی همچون پیچ و مهره نایلونی ، پیچ و مهره پلی آمید و همچنین پیچ و مهره تفلون شناخته می شود. پس هروقت کلمات پیچ و مهره های پلی آمید ، نایلون و تفلون به گوشتان خورد تعجب نکنید و بدانید منظور همان پیچ و مهره های پلاستیکی است.

استاندارد مهره پلی آمید

برای تولید و به کارگیری مهره پلی آمید استانداردهای مختلفی نظیر ISO ، DIN  و ASTM وجود دارد.

کاربرد مهره پلی آمید

اغلب در صنایع پزشکی، اسباب بازی، و در جاهایی که در معرض خوردگی ناشی از اسید یا مواد نمکی می باشد کاربرد دارد. چون همانطور که می دانیم پلاستیک در برابر اسید و نمک مقاوم است و طول عمر بیشتری نسبت به فلز خواهد داشت. ضمن اینکه قیمت تمام شده اتصالات پلاستیکی معمولا تفاوت چندانی با فلزاتی مانند استنلس استیل ( فولاد ضدزنگ )‌ ندارد.